Sunday, 31 January 2010

Kisah si panjang tangan

Why after almost 2 years we’ve been friend, now only you want to show your true color? Your bad attitude? Why?

Kenapa perlu engkau jadi seorang pencuri dalam rumah tu?
Kenapa engkau sanggup mencuri barang kawan sendiri?
Kenapa kau tak fikir panjang sebelum kau curi?
Kenapa kau berubah sedemikian rupa?


KENAPA?? KENAPA?? KENAPA?? KENAPA??


Kalau ye pon kau ade financial problem or whateva problem, jangan la ambil jalan mudah dengan mencuri barang orang.
Kau tu ISLAM ke KAFIR?
Setahu aku, kau tu ISLAM!
So as MUSLIM, kita ada Allah!
Allah tu sentiasa ada untuk membantu hambaNye yang dalam kesusahan. Kita sebagai hambaNye, jangan la berlagak sangat tak nak minta bantuan Allah kalo de pape masalah.
Sebabkan kau berlagak la kau lebih sanggup mencuri barang orang daripada minta bantuan dari Allah!
Aku pon tak tau la pe punya ORANG ISLAM kau ni!
Aku takdela baik sangat, tapi aku masih dapat fikir mana baik mana burok!

Semua orang dalam rumah tu pon bukannye selalu kaya!
Semua orang dalam rumah tu pon duit paras-paras hidung je sebelum dapat elaun MARA hari tu!
Tapi kitorang takde la sampai terfikir nak MENCURI!
Sebab kitorang masih panjang akal bukannye cam ko, PANJANG TANGAN! AKAL CETEK!

Tak cukup dengan mencuri handphone member dalam rumah sendiri, duit aku RM 50 pon kau nak rembat?!!!
Pe punya manusia la kau ni?

Aku pon tak tau mana kau letak akal fikiran kau..
Akal fikiran kau tu lebih teruk dari akal fikiran BINATANG!
BINATANG pon boleh berfikir dengan baik.
Kau ni yang Allah dah bagi akal fikiran yang elok pon tak leh fikir mana baik, mana burok..
Aku minta maaflah sebab guna bahasa yang agak kasar kat sini, tapi peduli pe aku..

Orang macam kau ni TAK LAYAK dilayan dengan baik!

Dan untuk pengetahuan kau wahai si pencuri, AKU TAKKAN TERIMA PENCURI DALAM KAMUS HIDUP AKU!

Aku minta maaf mungkin lepas ni, aku dah tak dapat nak terima kau sebagai kawan aku lagi.
Aku tak hengen nak kawan ngn pencuri cam ko!


7 comments:

  1. jangan cepat menunding jari dik..sh siasat betul2 ke??jgnlaa terlalu kejam untuk membenci dia..kita xth ape masalah die sekarang..

    benda ni semua boleh bawak berbincang ye dik..

    ReplyDelete
  2. isyh ko ni katy npe kate smpi mcm tu skali..sedangkn nabi maafkn umat..xkn hal mcm ni pn ko nk mrh gle2..aku phm prasaan ko..aku klu kt situasi kowg pn aku akn mrh..tp dye still manusia..yg sering melakukan dosa n kesalahan..kte ni pn xperfect mne katy..jgnla smpi ko ckp kafir2 tu..ksr gle ayt tu..aku sndiri xdpt trime ko ckp cm tu kt kwn kte..adui..mkin parah la dok uma tu..tnsen aku..

    ReplyDelete
  3. woit2..
    islam2 jgn gune k..
    kte xlyk nk pertikaikn sjuh ne agame die..i2 antare die ngn Allah..
    Owang yg kuat solat pn lom tntu Allah trima solat die tau..
    so jgn mmndai wat andaian sndri..

    ReplyDelete
  4. katy2..
    klu r sume owang Islam brfikirn sbgaimne yg ko 2lis tu xkn da nyer jenayah lam negara kte ni tau..Ak rse klu kte kt tmpt c pncuri 2 pn ble da trdesak sgt2 bru nk crk Allah..mse sng dlu pe yg kte wat??
    prnah ke kte abeskn wk2 kte di tikar sjadah??solat 5 wk2 pn lom tntu cukup..tol x??
    so mara 2 brpada2 lorh..
    cbe kte pikir klu kte kt tmpt dier..
    yew myb kte xkn mncuri..tp agk2 r..
    bg die pluang ke2..no body is perfect..n sume owang brhak brubah n mndapat pluang ke2..
    kte sbg kwn doakn agar dier brubah k...(^-^)

    ReplyDelete
  5. ha ha ha.. peluang kedua er?
    akan dipikir-pikirkan la nanti..
    memang nobody perfect dalam dunia ni.tp kalo kita ada mslh skali pon, byk cara yg lebih elok kita leh wat daripd mencuri tu.
    pe guna ade kwn? kalo de mslh kita leh bwk berbincang. jgn cepat sgt melatah dgn ambil jalan mudah dengn mencuri..
    family pon ade kan? so kenapa si dia tak fikir panjang kalo terdesak skali pon..
    and u r rite semua org berpeluang mendapat peluang kedua and pape pon aku hanya mampu doakan dye berubah dan insaf dgn pe yg dia dah buat.

    and thanks kerana ko tlh menyedarkan aku tentang sesuatu.

    ReplyDelete
  6. cool sahaja!
    live on juge~
    whats goes around, comes around!;)

    ReplyDelete
  7. yah u r rite mimie.. :)
    thanks sebab sentiasa bersama kami.. heheh.
    cayang mimie lebih la dari sara..
    heheheh. :)

    ReplyDelete