Tuesday, 8 December 2009

Emma's Day

Based on my posting title , today I’m not going to share a story of mine but I wanna share story bout my friend , Emma .

Today is the day where she learns new thing in her life . For the first time kawan aku tu bawak kete ! Big Grin *Walawei pasni leh drift sesama* ha ha ha

Hari ni hari pertama Emma start kelas memandu dia bersama dengan En. Azmi *wah siap mentioned nama gitu* Batting Eyelashes

Aku telah diajak oleh Emma untuk temankan dia . So aku on je la cuma aku takut aku tak dapat ikut je la pada mulanye sebab ada van yang akan ambil Emma tuk pegi kat tempat belajar memandu tu. And aku yang bukan student tempat tu leh ikut ke? Last-last kami ‘kencheng’ abg van tu yang aku ikut sebab nak tengok-tengok kawasan belajar tu . Nanti lepas dah tengok and puas hati aku akan daftar kat Institut memandu tu. ha ha ha. tak ke kelakar bunyinye sebab realitinya aku dah pon ada lesen memandu ! Big Grin
Alasan tu kitorang guna supaya aku dapat ikot. Jahat gila kan kitorang. ha ha ha *Tipu sunat takpe kan?* Winking

Agak pedalaman gak la kawasan belajar tu. Kat area Gombak . Berdekatan dengan UIA . Emma amik lesen under Institut Latihan Memandu SKEM .

DSC05478

Inilah orangnye yang bakal dapat lesen memandu tak lama lagi , Emma . Kat tangan Emma tu ialah contoh kertas and pemberian markah oleh JPJ masa ujian nanti.

DSC05476

Emma dengan khusyuk dan teliti mendengar penjelasan En.Azmi mengenai apa yang perlu dibuat dari mula masuk kereta sampailah menggerakkan kereta berdasarkan kertas pemarkahan JPJ.

DSC05479

Well inilah perkara basic yang mula-mula akan diajar iaitu cara untuk bermain dengan gear . Kesukaran buat Emma ialah sukar untuk tukar gear dari dua ke gear tiga. Tak tau napa tapi as she said itu yang susah skit. And yang buat aku teruja setelah hampir setengah jam En.Azmi membebel-bebel pasal kereta, dia dah suruh Emma praktik kat jalan raya . Gila gempak la . Nasib baik la Emma cepat gak la pick up. Kalo tak, tak tau la pe jadi pada kitorang yang duk dalam kereta tu . ha ha ha.

Cuma pada pendapat aku, Emma masih belum mahir mengawal stereng kereta dengan betul dan dia jugak tak dapat nak kawal kelajuan kereta. Tempat yang patut slow dia pegi tekan minyak . As I said to you Emma mungkin faktor kasut yang ko pakai tadi kot. Next time cuba pakai kasut yang agak nipis tapaknye supaya ko dapat rasa. Itu je komen aku yang lain aku rasa Emma berjaya lakukan dengan baik walaupon hanya diajar untuk beberapa minit sahaja. Congrates fren! Nanti dah berjaya dapat lesen jangan lupa inform aku okeyh Winking

6 comments:

  1. haha.. smart gila kereta dia??
    kancil ke merc tu??huhu..
    kerusi pon kerusi sport.huhu

    ReplyDelete
  2. good luck emma..wt terbaik ok..sekali jee tau..ehehe..=)

    ReplyDelete
  3. epix : tu kancil lorh. hahaha

    merahjambu : yah tul tu. tp tu br 1st day dia. so dia ada lg 8 jam tuk blajar :)

    ReplyDelete
  4. wah emma da maju..nnt bley la dye bwk kete ko kn..
    hehe..
    ko bley la dok kt blkg je..
    hehe..
    aku ble la lg nye..
    aku ngah cdeyla ckg ni weyh..
    hmmmm

    ReplyDelete
  5. teringat plak akak masa blaja lu..memang x penah pegang keta langsung..masa blaja tu laa first time bwk keta..adeh..ssh gak..tp nasib cpt pickup..alhamdulilah..semua
    selamat..

    ReplyDelete
  6. vochelle : ha ha ha. yup lepas ni aku leh jadi mem besar duk kat blakng. goyang kaki je. he he he.. npe ko cdh? oh wait2.. aku de bc satus ko kat ms. psl azam er??

    merahjambu : he he he. tula nsb bek la kan. btw sis master bwk manual ke auto? khaty mmg tak mster sgt bwk manual. bwk auto master la. he he

    ReplyDelete