Friday, 18 September 2009

Tradisi Masih Diteruskan

Bila Syawal hampir tiba, apa yang korang akan buat?
Shopping baju raya? Buat biskut raya? Hias rumah?
Well itu semua memang antara benda wajib yang kita akan buatkan? Tapi ada satu lagi yang takkan dilupakan iaitu tradisi memberi kad raya. Bila raya nak dekat, aku pon akan beli kad raya banyak-banyak and kirimkan pada kawan-kawan tersayang. Walaupon sekarang ni teknologi semakin canggih, boleh send ucapan raya melalui sms or e-mail tapi aku masih lagi suka tradisi lama.. Barula rasa raya tu bermakna sangat.

Actually aku buat posting pasal kad raya ni sebab semalam sebelum aku meninggalkan kawan-kawan di rumah sewa, aku dapat kad raya special dari housemate aku. Nama dia Athiqah Nabila Bt Aznan. Yang specialnye pasal kad yang dia bagi tu kan ialah dia buat sendiri kad-kad tu. Kalau nak tau kawan aku tu memang kreatif skit. Memang cantik la kad yang dia bagi tu. Serius ni 1st time aku dapat kad raya yang dibuat sendiri oleh si pengirim. Open-mouthed
Thanks a lot darl. Ingat jugak er kau bagi aku kad raya .. Terharu seyh.. Crying

Oh ya! Sesampai je aku kat rumah family, aku dapat satu lagi kad raya dari sahabat yang jauh nun di Ipoh. Terharu sungguh sebab walaupon jarak hubungan persahabatan kitorang agak jauh tapi si dia masih lagi ingat kat aku. Thanks a lot Shalida.. Khaty ingat Shalida dah lupakan Khaty Crying

.............................................................................................................

Clicky Time

DSC04837

Ni la antara kad raya yang dibuat oleh housemate ku untuk kawan- kawannye. Cuba teka kad raya warna apa yang housemate aku bagi kat aku? Takpela tak yah berteka teki, Biar aku yang baik hati ni bagitau ye.. Open-mouthed

Biru - Emma
Hijau - Khaty
Purple - Sarah
Merah - Pika

DSC04840


Ni la antara kad raya yang aku dapat dari kenalan-kenalan tercintaku.


..............................................................................................................


THANKS A LOT MY DEAR !!!!


....................................................................................................................................................................

0 comments:

Post a Comment