Wednesday, 24 June 2009

My day

Hari ini penantian pelajar DBIT and CSOM berakhir kerana kami telah mengetahui keputusan pepriksaan semester dua. Pagi tadi sejurus bangun dari tido dalam pukul 9.30 am aku terus mencapai laptopku dan mengonlinekan diriku.

Hati berdebar debar tatkala jari ku sedang asyik menaip no Matrik dan no IC supaya aku dapat login untuk melihat keputusan peperiksaan. Secara honestnye aku agak kecewa dengan keputusanku kerana itu bukanlah keputusan yang diharap harapkan oleh aku. Tapi walau apa sekalipon aku bersyukur kerana aku telah lulus untuk kesemua subjek.

Setelah melihat keputusanku, aku sibuk menekan keypad telifon untuk menanyakan keputusan rakan rakanku yang lain melalui sms. Ada juga yang menerusi perbualan and respon yang aku dapat is all my friends lulus. Alhamdulillah. And untuk kawan kawan yang lulus dengan cemerlang aku ucapkan tahniah.

After that, aku berhubung dengan Emma. Alhamdulillah kawanku itu lulus juga. Tahniah dear. Lepas dah cakap mengenai result peperiksaan, aku dan Emma bercadang untuk hang out sama sama dekat Times Square. Lepas je perbualan kami dimatikan, aku pon terus la mewangikan diri Big Grin. Kami berjumpa di Times Square dalam pukul 12 setengah pm. Sejerus je jumpa,masing masing meluahkan rasa kecewa yang bersarang dalam diri kami. Bukan tidak bersyukur dengan apa yang kami dapat, cuma agak kecewa sebab itu bukan keputusan yang kami harapkan. Walau apa pon aku ambil kata kata semangat dari Emma. She told me
" Khaty jgn sedih. Walau apa pon yang kau dapat janji semua subjek kau lulus. Itu yang penting. Kalo tak lulus,elaun MARA kena tahan worh.. " *Kami masih sempat berjenaka mengenai elaun Mara Laughing

Oh ya tak lupa juga aku nak ucapkan thanks kat Teha sebab tolong kirakan pointer aku tadi. Pelik dan hairan juga aku sebab tadi kitorang hanya dapat tahu grade sahaja. Poiter takde pon. So Teha yang tolong kirakan. Thanks Teha.. Hope semester tiga kita still sama kelas Winking

Amat seronok dapat keluar tadi. At least kurang sikit rasa sedih aku tu. Here some photo yang sempat aku rakamkan untuk tatapan pembaca setia blog aku.

1 2

3 4

* Inilah cara kami menghilangkan rasa tension or sedih*

5 6

*Otw nak ke Auntie Anne's*
*Sangatla sedap roti yang bersalut coklat tu*
U all patut cuba

k

Nila rupaku Setelah kenyang melahap semua makanan yang kami beli. hehehe

DSC00241

Tadi aku sempat beli barang barang ni. Buju and cap.
Lately ni aku suka corak corak yang serabut, semak and nampak macam rubbish. Itulah yang dikatakan seni. hahah. so aku and Emma telah decided beli baju tu. Emma also got one. So kami kembar Tongue

DSC00236

Ni la hasil muka aku setelah dipadankan dengan cap baru tu.
Ok tak rasa rasanya? Big Grin

10 comments:

  1. diriku juga kichiwa... huwaaa!! its ok, kita improve pointer next sem ya... chaiyo chaiyo ;) yup khaty, harap2 kita dpt sama klas lagi next sem

    ReplyDelete
  2. pointer turun kew beb..??
    xpe2...
    yg penting ko lulus smua subjek..
    pasal pointer tuh..
    boleh dinaikkan...
    janji blaja sungguh2 next sem..
    insyaallah boleh naik...
    hehehe

    ReplyDelete
  3. to teha : hmmm..jatuh sungguh pointer kita kan. tp nsb baik cgpa and gpa kita nak dkt2 so may be berpeluang sama kls sem 3..hehehe

    to afiiq : yup..trn oh pointer aku..
    dr 3.16 sem 1 skunk ni dah jd 2.6. imagine betapa jatuhnye pointer ku itu.. tapi btl bak kata ko.. janji sume subjek lulus..
    next sem cnfrm aku tak nak main main lagi.. caiyok2 yah :)
    btw thz yah :)

    ReplyDelete
  4. hisk3. :) tu la banyak main.haha
    apa yg dia main pon tak tao.hehe

    ReplyDelete
  5. Macam mana nak kira pointer? Huhuh

    ReplyDelete
  6. to fahmi : senang je nak kira pointer tu.. meh sini kita ajarkan ye.. heheh

    A :4.00
    A- : 3.67
    B+ : 3.33
    B : 3.00
    B- : 2.67
    C+ : 2.33
    C : 2.00
    C- : 1.67
    D : 1.00
    F : 0.00

    Then ikut pe grade yang kamoo dapat untuk subjek yg kamoo ambil tu lps tu darab dengan cdt hours subjek tu. Da dapat total, bahagi dengan cdt hours keseluruhan.
    Selamat mencuba.. hehehe

    ReplyDelete
  7. Terima kasih daun keladi. Err pointer saya turun 0.04

    ReplyDelete
  8. owh 2.6 ker..
    uish...
    kire tgh2 da tuh...
    xpe2...
    naikkan pointer ko next sem..
    atleast atas 3 pown da cantek...
    4 lagi cantek!!!
    muahahaha

    ReplyDelete
  9. to afiq : tu la.. sem 3 ak akn naikkn pointer aku..
    wish me luck k :)
    4 flat tu tak tau la bila boleh dapat.heheh

    ReplyDelete
  10. congrate k..
    at least lulus gk..
    dr xlulus kn..
    hehe

    ReplyDelete