Tuesday, 2 December 2008

Service for my car

Assalamualaikum!!!
Konichiwa!!!
Anyeonghaseyo!
Hello!!

Hye guys!Im back again..
Fuhhh!Penat sungguh aku hari ini..
Nak tau ak wt pe hr ni??Ok lets check it out k..

Hari ni ak dikejutkan oleh mak ak cm biasa..Tp hari ni ak dikejtkan awl sikit cz aku ade hal ngn bapak ak hari ni..Pas mandi and breakfast ak tunggu bapak aku balik dari pasar..Bapak aku balik dalam kul 11..Then lps dia rehat-rehat kejap,dalam kul 12 aku and bapak aku pon bergerak ke pusat service kereta yang berdekatan..Lokasi pusat service kereta kitorg dkt je ngn area rumah nenek aku iaitu dekat Jalan Kuchai Lama.
Macam-macam la bapak aku suruh mekanik tu tgk kat kereta aku tu cz takut ade component yang kena tukar or rosak ke..






Ni la keadaan kat pusat service kereta ni..Dipenuhi dengan kereta-kereta and component-component tuk kereta..Pusat service kereta ni mmg menjadi pusat service pilihan aku and bapak aku coz service kat sini memang tip top la..Semua pekerja kat sini memang bagi layanan yang mesra..Kalau korang nak try serive kereta kat sini korang boleh la g kat
TEGAP AUTOMOBILE ENGINEERING SDB BHD
Lot no 32082 jalan 3/116B, Kuchai Enterprenuers Park,Jalan Kuchai Lama 58200 Kuala Lumpur,Malaysia

Kereta aku yang tengah diservice oleh mekanik yang terlatih
Aik!Ade gak er muka budak kecik ni..heheh..Actually budak kecik ni namanye Amirul..Aku sje je bawak dia sekali tuk buat teman..Yela nak tungu kereta aku siapkan lama so aku bawak la dia..
Leh gak buat kawan.Kecik-kecik dah pandai posing...Actually time ni perut dia ngh berkeroncong..Thats why la dia post cm tu..heheh..Nice pose :)






Lepas kereta aku dah siap,aku and bapak aku pon bertolak ke Central Hypermarket tuk beli barang-barang keperluan dapur..Kerja-kerja seperti pegi pasar and beli barang-barang dapur ni la adalah tugas bapak aku..Bapak aku akan pergi ke pasar setiap minggu pada hari Selasa sbb dia cuti hari Selasa..So hari Selasa tu dia akan beli ikan,sayur ,ayam and sebagainye untuk bekalan satu minggu..Setiap bulan lps dapat gaji plak,bapak aku akan ajak aku g Central Hypermarket tuk beli barang-barang dapur plak..




Bapak aku yang tengah khusyuk pilih bawang..Aku tgk je cz aku bukannye tau bab-bab cam ni..Heheh..Biasala aku kan perempuan moden so tak tau sgt hal-hal cam ni..heheh

Ni la barang-barang yang kitorang beli..Every month bapak aku spend almost RM2++ tuk barang-barang dapur and makanan..Cost untuk perbelanjaan kat pasar plak almost RM4++ sebulan cz every week my father spend almost RM1++ tuk beli ikan,ayam,sayur and sebagainye..Ish banyak sungguh perbelanjaan family aku ni..Padahal family kitorang ade 3 orang je..



Sekian je wat kali ni..
c yah next time k!
Adios!
Sayonara!

2 comments:

  1. hahaha...
    perbelanjaan lebih tuh sbb anak dier..
    yela..
    anak dier kuat makan..
    ngeh3...

    ReplyDelete
  2. heh!pandai2 je ko er afiiq!
    hehehe

    ReplyDelete