Friday, 15 August 2008

Pelik dan Heran

Nak tau sbb ape aku kata pelik??Ok lets start the story k..Housemate aku ni bernama Akma..Umur dia 19 tahun..Dia tua setahun dari aku..Dalam rumah sewa aku cuma ade 9 orang je penghuni..Rumah kitorang tu ade 3 bilik..2 bilik bsr tu ade 4 katil so maknanye ade 4 orang dlm 2 bilik bsr tu..Yang bilik plg kecik tu ade 2 katil so tuk 2 orang je..Dalam bilik aku and bilik lagi satu tu dah cukup2 4 orang so kwn aku yang si Akma ni duk sensorang dalam bilik kecik tu..Tapi dulu malam2 dia selalu tdo skali ngn kitorang..Kitorng tak kisah dia tdo skali ngn kitorang..

Ahad lepas 10 Ogos 2008 aku bertolak balik ke umah sewa tu cam biasa dalam kul 6 ptg..Masa aku sampai kat umah tu si Akma ni mmg ade kat umah tu cz minggu lps dia tak balik..Time tu dia tegur aku cam biasa je..Tapi dia jd pelik dalam kul 9 lbh..Masa aku turun makan malam ngn Emma kitorang ade ajak dia tp dia kata dia tak nk so aku turun jela ngn Emma..Lps daripada tu kitorang takde ckp ngn dia lg cz dia duk dlm bilik dia kunci pintu..Dalam kul 11.30 kawan aku balik and nk pinjam henset si Akma tu..Kawan aku ni pon ketuk la pintu bilik Akma tu tp takde respon..Kitorang pon wat tak tau jela and wat andaian dia dh tdo sambil dgr mp3 kat telinga dia menyebabkan dia tak dgr kitorg ketuk pintu..Dalam kul 12 kitorang ketuk lagi pintu Akma tu..Kali ni kitorang tetiba rs risau and takut pape terjadi kat dia cz dia slalu tdo kat bilik kitorng tp mlm tu dia tak kuar2 bilik..Kitorang ketuk tu bagai nk gila tp still takde respon..Mcm nk pecah pintu tu kitorng ketuk..Kitorng siap tolak-tolak pintu tu tp still takde respon..Mustahil la dia tak dgr!Kitorng pon dh panic so kitorng wat keputusan call warden tuk ambil kunci bilik tu..Dalam kul 1 warden naik bilik kitorng bg kunci tu..Warden tu bukakkan pintu Akma tu..Aku and kengkwan len dh cuak..Tp bila pintu terbukak korang nk tau pe jd??Si Akma ni baik punye lending kat katil dia sambil dgr mp3 + bc buku!Sakit gila hati kitorang!Warden pon bengang!

Lps warden balik,kitorang pon msk bilik Akma tu..Kitorng ckp ngn dia nape dia wt cm tu..Mustahil dia tak dgr kitorang ketuk pintu tu..Tapi korang nak tau pe reaksi dia??Dia wat bodoh je sambil dgr mp3..Lg la kitorang bengang!Dah la menyusahkan orang malam-malam pastu wat BODOH je!!!!Kitorang bengan kitorang tarik tali mp3 dia tp dia tarik and pakai balik!Sotoi gila!!!Pastu kitorang kuar dr bilik dia..Keesokkan hari tu dia wt bodoh ngn kitorang..Aku and kengkwan aku sje kenakan dia pg tu..Lps dia g kelas,aku g kunci bilik dia dr dalam so bila dia balik dari kelas nnt dia tak leh msk cz kunci pintu bilik dia adew kat aku..Ptg Isnin tu lps balik kelas,kitorang nmpk dia dh sampai kat umah..Kitorang wt bodoh je..Last skali dia tanye aku..Aku pon kesian tgk dia bg la kunci tu tp pastu aku amik balik kunci tu..Tp lps dh dpt bukak pintu dia tu dia wt bodoh je..Dalam kul 9 lbh aku msk bilik dia cz nk mintak kertas warna..Pastu korang nk tau pe jd??Dia tolok aku kuar dr bilik dia..Belakang badan aku kena tombol pintu bilik dia..Sakit gila!Pastu tu aku dengan selamba dek je tendang pintu dia kuat-kuat..G mati la dia!

Esknye pulak hari Selasa kitorng ade perjumpaan ngn warden..Tapi member rumah aku sume tak turun cz kitorng dh terlmbt so mls la nk turun..Pastu dlm kul 9 tu de orng jemput kitorng turun..Pastu kitorng bgtau la orng yang dtg jemput kitorng tu yg ade sorng housemate kitorng tu wt bodoh je tak nk turun..Housemate kitorng tu spe lg kalo bukan Akma.Pastu orng tu pun msk bilik Akma and soh turun tp Akma tu wt bodoh je..Dorng pon bengang!Pastu kitorang turun je tingglkan dia sensorng kat rumah tu..kitorng bgtau warden pon warden tu tak tau nk wt pe cz kitorng tak tau pe mslh dia..Bila tanye dia tak nk cte..Lps meeting tu kitorng trserempk ngn kwn sekels si Akma tu..Kitorng pon tnye la budak tu pe mslh Akma tu..Mula-mula dia mcm tak nk cte tp kitorng paksa gak cz kitorng nk tau pe yg terjadi..Last skali dak tu kata yg Akma ni de cte kat dia yg dia kena "kacau".Korang paham-paham je la er mksd tu..Si Akma ni dah tak tahan lg dengan "gangguan" tu..Kitorang tak tau pon psl tu.Kalo dia tkt, jgn la duk sensorng dlm bilik tu..Jgn menyendiri..kalo slalu sgt duk sensrg,"benda" tu lagi suke kaco dia..Kitorng de call mak dia bgtau psl hal tu..Pastu mak dia bwk dia balik..Maybe nk berubat kot..Ntahla..Hope takde pape la yang buruk berlaku.

0 comments:

Post a Comment