Tuesday, 6 May 2008

6 May 2008

Salam everybody!
First of all sorry for being late updating my blog..
Im quite bz lately and it makes me have no time to updated my blog..
Today im quite free so i take a few moments to update this blog..

Jadi untuk pembuka bicara blog kali ni biarlah aku bgtau korang pe yang
menyebabkan aku jadi bz sesangat..
Pertama aku bz dengan keje..Skunk ni lepas Tan Lee Fum dh berhenti,
aku yang bertanggungjawb ke atas Mindbookland tu..
Time bos takde dia serahkan tugas dia kat aku..
Penat jugak la rasanye handle tugas2 kat kedai tu..Tapi takpela redha jela..
Lgpon Sabtu depan merupakan hari terakhir aku kerja kat situ..
Lepas tu aku nk rehat sepuas-puasnye kat rumah sebelum teruskan pelajaran aku semula.
Seperkara lagi yang buatkan aku bz ialah aku bz buat survey mana-mana
university/kolej yang diiktiraf untuk aku lanjutkan pelajaran..
Sebagaimana yang korang tau,result aku tu memang tak melayakkan aku tuk teruskan pelajaran aku dekat university..
Walaupun result SPM aku dulu tak lah teruk sangat tapi disebabkan syarat-syarat kemasukan ke university skunk ni dh lain jd tak dapatlah aku lajutkan pelajaran aku tu kat university..
Tu la dulu time skul tak nk belajar betul-betul..Ni la padahnye..
Tp ni tak bermakna masa depan aku akan jadi gelap..
Aku masih berpeluang lanjutkan pelajaran aku kat college..
Walaupun kos pengajian kat college tu lbh mahal berbanding kos pengajian kat university tapi takpela asalkan aku dpt teruskan pelajaran aku tu..

Cakap pasal college,aku ade dapat 2 tawaran belajar kat College Poly Tech Mara(kptm) yang menawarkan kursus Diploma in Bussiness Information Technology
dan International Islamic College(IIC) menawarkan kursus Diploma Pentadbiran Perniagaan..
Sekarang ni aku confius nk terima tawaran yang mana satu..
Tapi besar kemungkinan aku akan terima tawaran International Islamic College tu..
Kalau aku terima tawaran tu akan pergi daftarkan diri pada 20 Julai 2008..
Dua hari selepas tarikh pendaftaran tu kelas serta pembelajaran pertama aku akan bermula..
Dan mungkin masa tu aku akan jarang update blog kesayangan aku ni..
Aku akan berusaha dengan gigih selepas ni..
Aku tak nak lagi main-main macam waktu sekolah dulu..Cz kalo aku masih main-main macam dulu,aku tak dapat capai cita-cita aku tu..
Kepada kengkawan aku yang masih tak dapat mana-mana tawaran aku harap korang takkan berputus asa..Banyakkan berdoa dan berusaha supaya korang dapat teruskan cita-cita korg tu..
Jika berpeluang teruskan cita-cita korang tu,hargailah peluang tu dan berusaha la lebih lagi pada masa akan datang..
Janganlah kecewakan orang yang mengharapkan kejayaan dari korng lebih-lebih lagi ibu bapa korang..Semua ibu bapa mengharapkan kejayaan dari anak-anak mereka..
Dengan kejayaan yang kita peroleh nanti akan buatkan mereka bangga terhadap kita..

Sekarang ini aku gembira jalani hidup baru aku bersama orang tersayang..
Aku nak lupakan semua kisah-kisah sedih aku dan mulakan hidup baru..
Kehidupan aku sekarang ni semakin bermakna..

Sekian...

0 comments:

Post a Comment