Sunday, 9 March 2008

Cara melupakan CINTA yg telah pergi

Apakah cara yang anda gunakan untuk melupakan bekas kekasih anda? Membuang semua pemberiannya dan segala memori tentang dia? Adakah dengan cara itu anda semakin dapat melupakannya atau semakin mengingatinya? Saya yakin jawapan anda mesti sampai sekarang anda masih tidak dapat melupakan si dia bukan…

Menurut Dr. Azhar, perunding emosi Soul Axis Management cara untuk melupakan bekas kekasih anda ialah jangan cuba melupakannya. Selagi anda masih cuba menghilangkan ingatan terhadap bekas kekasih sebenarnya semakin anda memikirkannya. Apabila anda asyik memikirkan perkara itu secara tidak langsung ia hanya menambahkan kekuatan ingatan kepadanya.

>Aku tak bersetuju dengan kenyataan ini. Pada aku biarlah masa merawat segala-galanya. Takde guna terus menangisi kehilangan si dia tapi tidak bermakna kita tidak dibenarkan untuk menangis bila setiap kali hati kita rasa dirobek-robek dek kerana rindu yang teramat sangat pada dia. Biarlah sesekali air mata membasahi pipi agar berkurangan rasa rindu di dada. Jangan sesekali merasa putus asa untuk bercinta lagi. Jangan menjauhi cinta, jangan menghalang cinta mendekati diri kita semula. Percayalah apabila kita dicintai kita akan lebih mudah untuk melupakan si dia.

*Setiap kali aku rindu kat dia mmg air mata slalu membasahi pp aku.. Tp apa leh wt??? T_T
Mungkin atra kitorg takde jodoh..And mgkin jodoh dia ngn org yg bernama ----
Tp aku still menghrap cinta dr dia :(

11 comments:

  1. hurm...
    ader 4 tmpt kosong bagi name ku...
    sape nye..??
    hurm..
    ha..!!!
    acai!!!
    boleh2..!!!
    hehehe

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. sape??
    tepuk dada tnye la sendiri bg pihk yg berkenaan tu..

    ReplyDelete
  4. tak phm??
    wt2 phm je dh la..
    tmpt kosong 2 tuk org yg bernama sara la..
    takkn khaty kot...
    hmmm.

    ReplyDelete
  5. sara tu kwn aje.
    tak perna jumpa pon.

    sy gurao2 dgn afiq pasal dia. itu je.nak menyakat dia afiq..

    ReplyDelete
  6. dah hmpir setaun lebey kwn i putus n x dye but smpai skunk dyee tetap x lee lupakan x dye uh..wats ur komen girl.

    ReplyDelete
  7. its hurting to know the fact, they dont deserve our tears .

    ReplyDelete
  8. gan lagu apa sih ini enak bngt deh mau dund.,.,.,. please

    ReplyDelete
  9. lagu ape ni ek..hihihi cm bez jek..tjuk die ape?

    ReplyDelete